De Top 10 måder at dyrke din lille virksomhed

Jeg startede min virksomhed (EMJ) fra stammen af min bil (og det var en lille kuffert, så det er en lille virksomhed). Jeg voksede EMJ til $375,000,000 i salg før sælger det til SYNNEX. Jeg er nu administrerende direktør for en $1 milliard forretning.

Mange af vores vigtigste kunder er små forretningsfolk. Jeg foretage en undersøgelse af hvad der gør dem succesfulde og hvad faldgruber de skal undgå. Fra denne undersøgelse kom jeg op med følgende liste over Top 10 måder at dyrke din lille virksomhed:

1 – ved dig selv. Lave en SWOT-analyse. Hvad er dine stærke sider, dine svagheder, muligheder og trusler? Undersøge og forstå hver. I hver styrke der er en svaghed og i enhver svaghed der er en styrke (f.eks. du er små så manglende finansiel slagkraft, fordelen er nødvendigvis du vil være mere kreativ). Jo bedre kender du dig selv, jo mere succesfuld bliver du. Ved at kende dig selv du ikke kun vide din områder af lejlighed, du ved, hvilke områder at undgå.

2 – sæt mål. Det lyder næsten for simpelt, men mange mennesker og virksomheder sætter ikke mål. Mål kan holde dig fokuseret på hvor du vil hen og hvordan du skal komme dertil. Sæt specifikke målelige mål med tidslinjer og spore fremskridt hen imod dem. Sæt mål på områder, som du ved, du kan vinde (hvis du gjorde SWOT i 1, vil du kender disse områder).

3 – vokse inden for rentabiliteten. Jeg ser ofte selskaber, der satte mål, som jeg taler om i punkt 1 og vokse deres udgifter i forventning om salg kun at finde salget ikke materialisere sig på det niveau, de troede. Sælge først derefter tilføje generalomkostninger.

4 – Sælg mere til dine eksisterende kunder. Kig på hvad de køber fra andre kilder, du måske kunne sælge dem. Du har allerede forholdet med dine kunder. Du bruger allerede tid til at servicere dem så din ekstraomkostninger er ganske lav. For eksempel, hvis du forsyne dem med tonerpatroner, er det nemt at sælge dem nogle printere eller andre hardware eller software.

5-sælge til flere kunder. Du naturligvis har noget værd at købe eller har du ingen kunder. Hvad andre kunder kan bruge denne service. Derefter markedsføre og sælge til denne målgruppe – e-mail, mail, fax, annoncere, ringe, besøg, osv. Spørg dine eksisterende kunder for henvisninger. Sælge i et større geografisk område. Tage den viden og de systemer, du har til bredere områder. Advarsel på dette-græsset er ikke altid grønnere. Det koster mere at sælge i markederne yderligere væk. Du kan miste din fordel.

6 – vokse dit folk. Hvad jeg konsekvent har gjort er at se på hvad jeg gør og finde ud af, hvem kan gøre det (i mange tilfælde bedre end jeg kan). Ved at lære at uddelegere, har jeg været i stand til ikke blot vokse mig selv men vokse mit folk og mit firma.

7 – skabe en ændring i din virksomhed. Folk har brug at vide, at tingene ændrer. Ja, jeg ville ønske for de gode gamle tider men uden ændringer, vi ville ikke vokse. Der er et udtryk, “Hvis du gør hvad du altid har gjort, vil du få hvad du har altid”. Jim Estill variation på dette er, “Hvis du gør hvad du altid har gjort (selvom det var en succes), vil du gå konkurs”. Sæt et mål om at gøre noget nyt hver måned.

8 – som en af mine helte, Thomas Edison sagde, “gode ting kommer til dem, der hustle mens de venter”. I erhvervslivet, hastighed vinder. Virksomheder og personer med en høj følelse af uopsættelighed vinde. Hvis du ikke har det i din virksomhed – oprettes. Fastsatte frister. Sæt mål. Gøre det nu. Dette kan være et område at små virksomheder kan slå big business.

9 – fokus på læring. Mennesker og virksomheder, der lærer, win. Dette bånd i, punkt 7. Du skal være en livslang lærende. Tilbringe en del af din tid på læring. Udvikle en vane med konstant læring.

10-Jeg er stor tilhænger i den god brug af tid. Hvis du kender dine mål og fokusere din tid korrekt, vil du vokse. Jeg studere tid og konstant polske min tid systemer.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *